Saturday 7 June 2014

:: Tips Banyakkan Susu Ibu ::

Sebagai ibu yang bekerjaya masa amat berharga buat ibu-ibu yang menyusukan anak..ini kerana mereka perlu 'mencuri' masa untuk melakukan tugasan tambahan iaitu aktiviti mengepam..

Alhamdulillah..saya antara ribuan ibu-ibu yang menyokong penyusuan susu ibu(sehingga 2 tahun)..in sha Allah..(doa2 kan saye yer ibu2)..pengalaman menyedihkan saya tidak dapat menjalankan tanggungjawab saya kepada anak sulung kerana proses penyususan hnya setakat 10bulan..puncanya ilmu tentang penyusuan yang cetek..namun untuk anak ke 2 , saya telah melengkapkan diri dengan pelbagai ilmu..in sha Allah..


sebelah kiri- PERSEDIAAN                            sebelah kiri - HASIL
 Alhamdulillah , ketika dlm pantang saya mampu membuat stok susu untuk anak ke 2 sy seperti gambar di atas berkat persediaan ilmu tentang penyusuan, kesungguhan, dan amalan serta tips membanyakan susu..sebentar lagi saya kongsikan yer para ibu sekalian..teruskan membaca..



 "Wah banyaknye. Makan apa nak susu cm tu ek?"

Pada sesetengah ibu muda yang tidak faham konsep penyusuan, mereka ingat susu ibu tu seperti paip air..mecurah-curah begitu jer. Bila saya jawab saya amalkan shaklee, ramai yang berminat nak beli tanpa mengetahui konsep penyusuan yang betul..Selang beberapa hari atau beberapa minggu kemudian, si ibu muda tu komplen.."emmm, saya makan mcm si A mkn,tapi susu saya mcm tu jer,..tak bayak pun..".Maka si ibu muda tersebut terus menyalahkan produk vitamin berkenaan walhal si ibu muda tadi sebenarnya TIDAK MENGETAHUI KONSEP PENYUSUSAN YANG BETUL..

jadi ingin saya menegaskan..walaupun anda makan selori vitamin, namun anda tak faham tentang konsep penyusuan yang betul,saya GERENTI tempoh penyusuan anda tak kn tercapai hingga 2 tahun!!

Apa yang patut anda lakukan untuk maintain susu anda atau untuk meningkatkan penghasilan susu anda ?..
ini jawapan nye.
  1. pam yang konsisten..pam setiap 3/4 jam setiap hari dgn waktu masa yang konsisten
  2. pam di opis 3 kali dan sambung di rumag menyusukan teruskepada bby.
  3. lakukan power pumping 2 kali seminggu (saya suka buat sebelun tido)
  4. lakukan tandem (sebelah menyusukn terus bby, sebelah lagi pam)
  5. minum air sekurang-kurangnye 3 liter sehari
  6. jaga pemakanan dan minuman disamping saya mengambil suplement penggalak susu dan suplement dgn tujuan tahap kesihatan saya sentiasa optimum
  7. berdoa dan mengamalkan zikir 'ya Matin'
  8. istiqamah
  9. jaga emosi, jgn stress..
Ya..memeng saya menjual produk shaklee (set penyusuan)..namun saya ingin menegaskan bahawa set penyusuan ini BUKAN SET BANYAKN susu ibu..tetapi pengalak penghasilan susu ibu disamping keinginan si ibu  BERUSAHA utuk membanyakan susu ibu..

Saya bukan menjual semata utk keuntungan tetapi lebih kepada perkongsian pengalaman perbezaan anak pertama (tanpa shaklee) dan anak ke dua (menggunakan shaklee)
set penyusuan lengkap shaklee



 

Duit anda, anda yang tentukan..tiada paksaan untuk menggunakn set penyusuan shaklee ,tetapi jika anda mengalami masalah kekurangan susu..back to basic "demand n supply".. 



Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 



call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA


Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARITidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.


* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.





No comments: