Wednesday 4 June 2014

:: Set Penyusuan 3 Serangkai ::

Bismilah..
As salam dan selamat pagi..

Hari ni seya nk kongsi sedikit info kepada bakal2 ibu atau yang telah menjadi ibu yang mana mereka yang menginginkan tempoh penyusuan untuk si manja mereka sehingga 2 tahun, tetapi mempunyai masalah penyusuan..MASALAH di sini ingin dijelaskan bukan berpunca dari sikap MALAS anda yer ibu2..
Masalah yang dimaksudkan di sini ialah..ibu2 mempunyai susu,tetapi tidak cukup dan kurang setelah mengamalkn pelbagai tips penyusuan.. jadi adalah besar kemungkinan ibu2 mungkin memerlukan makanan tambahan atau dalam erti kata lain suplement yang MENGGALAKAN  penghasilan susu..diulangi menggalakan penghasilan susu..
Jadi, adalah wajar saya berkongsi sedikit pengalaman yang ada dgn ibu2 semua suplement yang telah saya amalkan untuk meneruskan tempoh penyusuan anak saya sehingga 2 tahun iaitu :
 
  1. Energizing Soy Protien (ESP) 850gram
  2. Alfalfa Shaklee 700bj / 330bj
  3. Ostematrik Shaklee 120bj
Set penyusuan 3 serangkai ini memang SUNGGUH BERBALOI kerana ianya adalah utk kegunaan sehingga 2-3bln yer ibu2.

Untuk itu,jom kita sama2 baca apakah fungsi vitamin yang saya nyatakan tadi..

Energizing Soy Protien (Shaklee ESP):

Komposisi vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

Protien sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protien yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

ALFAFA
Supplement yg penting untuk penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat.
Membantu memekatkan susu dan susu ibu lebih lemak berkrim. 
Anak anda pun cepat kenyang dan tidor lena..

(keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza..ada yg hanya perlu makan 2biji sehari sudah menampakkan hasil tapi ada juga yg perlu ambil 4 -6biji sehari baru ada hasilnya.
 
OsteMatrix (Shaklee Cal-Mag):

Dalam susu ibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period), mendapati susunya akan merundum. Ini disebabkan kekurangan kalsium di dalam darah yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.

Selain itu, kelebihan Kalsium Shaklee ialah:
• Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal.
• Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf.
• Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan..

Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di:
call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457
add fb saya :  www.facebook.com/zalina.nina untuk chatting secara langsung dengan saya
klik like di Fanpage saya : www.facebook.com/pages/Ummi-Muhaimin untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA


Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.
Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

 

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.


No comments: