Wednesday 11 June 2014

:: Merokok Punca Keguguran Rambut ::





http://sharingdisini.com/wp-content/uploads/2013/06/bahaya-merokok-di-pagi-hari.jpg

Merokok bukan sahaja menjejaskan kesihatan tetapi juga membazirkan wang. Terbaru, Kementerian Kesihatan melaporkan tiga juta perokok di negara ini membelanjakan RM 15 juta seharii untuk membeli rokok. Namun tahukah anda, impak rokok bukan sekadar menipiskan dompet, tetapi juga menipiskan rambut juga!..




Penyelidik dari Universiti Taiwan di Taipei, mendapati amalan merokok memusnahkan folikel rambut dengan megganggu pengaliran darah dan hormon pada kulit kepala atau meninggikan pengeluaran estrogen. 

Kesanya, salur darah yang berfungsi membawa nutrein ke akar rambut akan 'tercekik' , yang akhirnya akan menyebabkan rambut keguguran. 

Jadi, jika anda seorang perokok dan mengalami masalah rambut, hentikanlah segera tabiat buruk itu sebelum kepala anda menjadi licin berkilat.


Langkah yang boleh diambil untuk mengatasi masalah rambut gugur:
1) Tukar syampu kepada yang lebih rendah kandungan bahan kimia atau yang berasaskan organik, dan gunakan perapi dari sumber yang sama.
2) Tukar sikat rambut kepada yang kurang memberi tekanan kepada rambut dan kulit kepala.
3) Mengambil supplement yang mengandungi multivitamin dan mineral, zinc dan protein.
4) Minum air secukupnya.
5) Tidur dan rehat yang cukup serta jauhi stress.



Produk Shaklee yang boleh membantu..
 



Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA





Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARITidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.


Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.



* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut

No comments: