Saturday 7 June 2014

:: 5 Cara Menurunkn Berat Badan ::

5 Cara Kembalikan Berat Badan Normal

MENURUNKAN berat badan bukan seperti berlari 100 meter, sebaliknya satu maraton. Apabila anda mula mengamalkan diet sihat dan berupaya menurunkan beberapa kilo berat badan, kadang kala ada masanya kita terkeluar daripada sasaran. Namun anda tidak perlu berasa bimbang. Objektif anda ialah makan secara sihat dan seimbang sekitar 90 peratus daripada kebanyakan masa dan tinggalkan 10 peratus untuk kenduri atau majlis sambutan ulangtahun. Kalau dikira daripada 365 hari, anda memiliki 36.5 ‘cheat day’.



Ambil sarapan
Kombinasi serat dengan protein akan membuatkan anda rasa kenyang lebih lama. Cubalah, dua keping roti mil penuh dengan putih telur atau ikan salmon salai.






Minum air
Dehidrasi boleh ‘meniru’ rasa lapar dan minum banyak air akan membuatkan anda lebih kenyang.





Makan lebih serat
Serat tidak mempunyai kalori. Apa kata anda mengunyah epal, pear, brokoli, bayan, raspberi dan banyak lagi.








Minum petang
Langkah ini bagi mengelakkan anda pulang ke rumah dalam keadaan lapar. Pilihan terbaik termasuklah keju rendah lemak, biskut tawar mil penuh atau Greek yogurt setengah cawan.






Makan malam yang ringan
Nikmati hidangan malam yang ringan dan berkhasiat dengan kombinasi serat dan protein seperti ikan stim dengan sayur-sayuran seperti bayam atau brokoli.





Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 



call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA


Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARITidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.


* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.



No comments: