Thursday 5 June 2014

:: Sijil Halal Shaklee 2014 ::

Adakah Produk Shaklee HALAL? 
Sebenarnya isu status HALAL produk Shaklee ini seringkali dipertikaikan oleh pihak-pihak tertentu yang memang tidak mahu terima kebenaran walaupun bukti-bukti semua di depan mata. Jadi dalam entry ini saya ingin dedikasikan untuk isu halal atau tidak produk Shaklee ni. 

Adakah produk Shaklee HALAL? 
Jawapannya ada yang dijamin Halal dan ada yang tidak. Sebenarnya produk Shaklee ini ada banyak tetapi tidak semua produk Shaklee yang dihasilkan oleh Shaklee Coporation ada dijual di Malaysia. Mana-mana produk Shaklee yang masuk Malaysia hanyalah produk-produk yang sudah mendapat Sijil Halal dari ISA. Malah untuk makluman anda bagi menjamin integriti Halal setiap produk-produk Shaklee yang disahkah Halal ini, tempat penghasilan/pembuatan produk2 ini turut diasingkan. Maknanya produk yang Halal dan Tidak Halal tidak dibuat di tempat yang sama (pemerhatian ini dibuat sendiri oleh ahli Shaklee beragama Islam yang dijemput sendiri untuk melawat kilang Shaklee).
  
Sijil Halal Shaklee 2014
Hari ni saya nak kongsi sijil halal Shaklee. Sebab masih ada yang ragu-ragu dengan taraf halal shaklee.. Di sini saya terkini bahawa Shaklee adalah halal yer kwn2! sumber dari website Shaklee Malaysia.

  

 

Apakah ISA? 

ISA adalah singkatan kepada Islamic Services of America yang merupakan badan Islam di United States of America yang  bertanggugjawab memeriksa dan mengeluarkan sijil HALAL bagi produk2 yang ingin dipasarkan kepada orang Islam di US. Jadi memandangkan Shaklee ini headquartes dan kilangnya adalah di US, maka ISA lah yang bertanggungjawab mengeluarkan sijil Halal. Pendek kata ISA adalah JAKIM versi America. Info lanjut tentang ISA bole lihat sini.


Adakah sijil Halal ISA sah di Malaysia? 
Untuk makluman semua, pihak JAKIM sentiasa memantau semua badan luar negara yang mengeluarkan sijil HALAL. Malah badan2 ini harus memohon pengiktirafan JAKIM dari masa ke semasa. Maka berdasarkan pengiktirafan terbaru yang dibuat oleh JAKIM setakat 25 September 2012, ISA adalah antara badan Islam Luar Negara yang diiktiraf sijil Halal nya oleh JAKIM. Disebabkan sijil Halal ini jugalah kenapa produk Shaklee tiada cop Halal JAKIM.




Jadi saya harap isu Halal produk-produk Shaklee ini tidak lagi dipertikaikan kerana Shaklee sudah lebih 20 tahun bertapak di Malaysia. Jika benar produk-produk Shaklee di Malaysia tidak Halal, pastinya sudah lama Shaklee di ‘banned’ dan tidak dibenarkan beroperasi di Malaysia kan. Shaklee adalah syarikat pengeluar supplement terbaik di dunia. Produknya amatlah berkesan dan berkualiti tinggi. Kini semakin ramai yang jatuh cinta dengan Shaklee termasuklah diri saya sendiri. Jadilah pengguna yang bijak dan usahlah percaya kepada khabar angin tanpa usul periksa.

Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 
call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457
add fb saya :  www.facebook.com/zalina.nina untuk chatting secara langsung dengan saya
klik like di Fanpage saya : www.facebook.com/pages/Ummi-Muhaimin untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA



Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.
Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.


No comments: