Wednesday 11 June 2014

:: Masalah Kulit Kepala ::

Jika anda mengalami masalah keguguran rambut yang serius, jangan memburukkan lagi keadaan dengan menggunakan produk penjagaan rambut yang tidak sesuai.


Hal ini akan menyebabkan rambut gugur dengan lebih banyak dalam masa yang singkat. Kulit kepala dapat diliihat dengan jelas dan rupa pula kelihatan lebih tua. Ini juga mungkin membawa kepada keguguran rambut Mediterranean.




Mengapa ini terjadi??


  • Pengambilan terlalu banyak makanan goreng, panas dan berminyak. Ini boleh menjejaskan peredaran darah dan kadar perembesan minyak yang tetap.
  • Jarang mencuci rambut juga boleh menyebabkan peluh dan kotoran berkumpul pada folikel rambut.
  • Kelembapan, tekanan harian dan tabiat meminum kopi pula boleh membantutkan peredaran darah dan akhirnya menjejaskan perembesan minyak yang normal. Jika kelenjar minyak menjadi terlalu aktif dan mula menghasilkan terlalu banyak minyak, liang roma akan tersumbat. Dalam  kes yang serius, seseotang boleh menjadi botak.


Langkah yang boleh diambil untuk mengatasi masalah rambut gugur:
1) Tukar syampu kepada yang lebih rendah kandungan bahan kimia atau yang berasaskan organik, dan gunakan perapi dari sumber yang sama.
2) Tukar sikat rambut kepada yang kurang memberi tekanan kepada rambut dan kulit kepala.
3) Mengambil supplement yang mengandungi multivitamin dan mineral, zinc dan protein.
4) Minum air secukupnya.
5) Tidur dan rehat yang cukup serta jauhi stress.



Produk Shaklee yang boleh membantu..
 


Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA





Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARITidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.


Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.



* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut

No comments: