Sunday 15 June 2014

KENALI DIABETIS

Tahukah anda pada masa ini lebih 246 juta orang menghidap dia betes di seluruh dunia ( hampir 6 peratus daripada penduduk dunia ) , dan jika tiada apa-apa yang dilakukan untuk memperlahankan episemik ini, bilangan ini boleh mencecah 380 juta orang menjelang tahun 2025.



 Lebih 98 peratus daripada hampir 1.2 juta penghidap diabetes di Malaysia mwnghidap diabetes tahap 2 . 

Malangnya, lebih separuh daripada merwka tidak sedar bahawa mereka meghidap penyakit ini. Bilangan pesakit yang dimasukkan ke hospital kerajaan kerana komplikasi diabetes telah meningkat 100 peratus daeipada 21,872 pada tahun 1995 kepada 41,375 pada tahun 2005.

Cegah sebelum melarat dengan pelbagai kaedah samaada melalui senaman, cara pemakanan, gaya hidup yang sihat dan sebagainya adalah sesuatu yang perlu dilakukana bagi menyelamatkan nyawa anda demi orang yang tersayang.. Sebagai anak adalah menjadi tanggungjawab anak2 utk mempastikan kebajikan orag tua nya..

 in Sha Allah, saya bercakap bagi pihak saya juga..mengendalikan shaklee adalah bukan keuntugan semata2.. Apa yang lebih bermakna adalah dapat menolong orang yang memerlukan bantuan. Saya tiada wang beribu2 untuk diberikan, namun saya memiliki pengalaman untuk dikongsi akan kebaikan shaklee bagi menolong anda di luar sana.

Saya tidak memaksa anda membeli dan menggunakan shaklee, namun anda perlu tahu dan kenal shaklee dahu baru menilai adakah ia perlu atau tidak dalam hidup anda..
tepuk dada tanya selera..pilihan di tangan anda..


                 
GLA COMPLEX - menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

B COMPLEX - menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

ZINC - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.




Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 

call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA


Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.


Sumber : majalah rapi.

No comments: