Tuesday 8 July 2014

:: Vivix Shaklee ::

Resvestrol Dan Khasiatnya Pada Badan

Resvestrol merupakan nutrient yang sangat popular dan menjadi pilihan ramai..Malah resvestrol dijadikan bahan utama untuk pembuatan supplemen.

Tetapi resvestrol tue apa sebenarnya yea??


Apakah Itu Resvestrol Dan Khasiatnya Pada Badan???

Resvestrol adalah kumpulan yang dipanggil polifenol (polyfenol). Resvestrol terhasil daripada tindakbalas yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. 


Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.


Dalam kumpulan polifenol ini mempunyai sifat antioksidan, melindungi tubuh daripada jenis kerosakan yang dikaitkan dengan peningkatan risiko bagi keadaan seperti kanser dan penyakit jantung. Resveratrol yang tinggi terdapat dalam kulit anggur merah, tetapi sumber-sumber lain termasukkacang dan beri.


Resvestrol memang dikaitkan rapat dengan wain merah (tapi tak boleh minum tau..Haram). Sebab pemprosesan wain merah adalah daripada buah anggur merah. Malah ada ungkapan “French Paradox” iaitu orang Perancis memang tidak menjaga corak pemakanan mereka seperti mana orang Amerikayang mana mereka akan makan makanan berlemak dan tidak sihat bersama dengan wain merah. Dan kajian menunjukan orang Perancis tidak mempunyai masalah jantung!!Ini disebabkan oleh resvestrol yang terkandung dalam wain merah itu.



Kelebihan Resvestrol Pada Badan Kita



Sudah tahu khasiat revestrol kan dan ingin ambil resvestrol yang HALAL??


Semestinya Resvestrol dalam VIVIX Shakee..

Jom dapatkan Vivix sempena promosi bulan nie



Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 

call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA


Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.

No comments: