Sunday 6 July 2014

:: Kepentingan Susu ibu::


Kebaikan Untuk Ibu :
 * Membantu mengecutkan Rahim selepas bersalin dan mengurangkan pendarahan.
 * Menjarakkan kehamilan secara semula jadi melalui Lactational Amenorrhea Method (LAM)
Mengurangkan risiko kanser payu dara, ovari dan uterine.
 * Mengurangkan risijo penyakit asteoperosis.
 * Membantu ibu kembali ke berat badan asal selepas melahirkan bayi.
 * Mengeratkan kasih sayang antara ibu dan anak.

Kebaikan Untuk Bayi :
 * Kandungan kolostrum dalam susu ibu awal merupakan sumber imunisasi pertama bayi.
 * Mengurangkan masalah alergi.
Mengurangkan masalah system penghadaman.
Membekalkan zat – zat dan sumber nutrisi untuk tumbesaran optimum.
Mengurangkan risiko obesity dan juga untuk bayi.
Kajian menunjukkan bayi yang menyusu badan mempunyai perkembangan daya intelek yang lebik baik (IQ yang lebih tinggi iaitu sebanyak 5 poin berbanding dengan bayi yang menyusu susu formula)

Kebaikan Untuk Keluarga:
Mengurangkan kos perbelanjaan kerana tidak perlu membeli susu formula.
 * Mengurangkan kos perubatan kerana bayi kurang sakit.
 * Merapatkan hubungan kekeluargaan.

Kebaikan Untuk Masyarakat:
Mesra alam sekitar – mengurangkan pencemaran dan melindungi alam sekitar kerana tidak perlu menggunakan sebarang pemprosesan, pembukusan dan pemasaran.
 * Menjimatkan kos perbelanjaan perubatan sesebuah negara untuk merawat masalah seperti jangkitan telinga, cirit birit dan masalah pernafasan yang sering berlaku kapada bayi dan kanak – kanak.
 * Mengurangkan kos untuk mengimport susu formula dari luar negara yang secara langsung akan membantu pertumbuhan ekonomi negara.

Alhamdulilah sejak dipertemukan set penyusuan shaklee,rezki anak ke 2 murah dari anak pertama..

kini saya hnya mengamalkan set penyusuan bajet shaklee sahaja .

Set Penyusuan Bajet Shaklee ini terdiri daripada Alfalfa dan ESP (Energy Soy Protein) yang mana akan membantu anda meneruskan penyusuan secara eskslusif selama 2 tahun. Dalam Shaklee banyak set penyusuan ditawarkan berdasarkan bajet anda.



Secara asasnya set ini membantu untuk menyokong konsep penyusuan iaitu supply dan demand. Dengan menggunakan set asas ini akan membantu ibu-ibu terutamanya untuk mengepam dan menyimpan stok susu lebih banyak. 

Set Penyusuan Bajet Shaklee


Alfalfa yang mempunyai banyak kegunaannya yang mana bertindak sebagai peransang pengeluaran susu (milk booster). Alfalfa atau dikenali Medicago sativa yang dianggap sebagai galactagogue iaitu  untuk menggalakkan laktasi pada manusia ataupun haiwan yang memakannya.



Set Penyusuan Bajet Shaklee


Alfalfa boleh diambil secara sederhana (moderation) dan ia adalah selamat dan bernutrisi. Alfalfa tidak masuk dalam susu badan anda. Cuma bertindak sebagai penggalak sahaja. 


Walaubagaimanapun, AWAS alfalfa yang berlebihan boleh menyebabkan cirit birit. Dan disebabkan itu, alfalfa perlu diambil secara sikit demi sedikit (gradually). Pendek kata jangan bagi badan kita terkejut la dengan perunahan dan pengambilan yang berlebihan..hehehe

Alfalfa seperti tumbuhan hijau yang lain mengandungi Vitamin K dan pengambilan nya boleh terganggu dengan pengambilan ubat anticoagulant. (Ubat anticoagulant adalah untuk menghalang pembekuan darah).

Selain itu peringatan untuk mereka yang mengalami penyakit auto-immune SLE (Systemic Lupus Erythematosus) yang mana akan mencetuskan ataupun memburukkan keadaan pesakit SLE itu.

ESP berasaskan soya untuk membantu memekatkan susu badan. Dulu masa saya mengepam susu dan masih tidak kenal dengan Shaklee, terdapat perbezaan kelikatan ataupun kepekatan susu itu. 



ESP untuk Set Pantang Shaklee


ESP tidak akan membanyakkan susu tapi membantu memekatkan susu dengan konsep penyusuan diamalkan iaitu mengepam mengikut jadual dan dilakukan secara konsisten. ESP adalah protein yang membantu tubuh badan untuk lebih bertenaga disebabkan terpaksa menyusu ataupun mengepam selang 4-5jam kan. So ESP membantu lebih bertenaga dan pada masa yang sama turut menampung ataupun topup nutrisi yang telah hilang bersama susu yang diberikan kepada bayi anda. Tidak kulit anda nampak kering ataupun kusam.



Untuk mencuba produk boleh menghubungi saya di: 


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA



Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARITidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.


Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut

No comments: