Thursday 10 July 2014

:: Set Penyusuan Bajet Shaklee ::

Set penyusuan Bajet
Secara asasnya set ini membantu untuk menyokong konsep penyusuan iaitu supply dan demand. Dengan menggunakan set asas ini akan membantu ibu-ibu terutamanya untuk mengepam dan menyimpan stok susu lebih banyak.

Alfalfa yang mempunyai banyak kegunaannya yang mana bertindak sebagai peransang pengeluaran susu (milk booster). Alfalfa atau dikenali Medicago sativa yang dianggap sebagai galactagogue iaitu  untuk menggalakkan laktasi pada manusia ataupun haiwan yang memakannya.
Alfalfa boleh diambil secara sederhana (moderation) dan ia adalah selamat dan bernutrisi. Alfalfa tidak masuk dalam susu badan anda. Cuma bertindak sebagai penggalak sahaja.

Walaubagaimanapun, AWAS alfalfa yang berlebihan boleh menyebabkan cirit birit. Dan disebabkan itu, alfalfa perlu diambil secara sikit demi sedikit (gradually). Pendek kata jangan bagi badan kita terkejut la dengan perunahan dan pengambilan yang berlebihan..hehehe
Alfalfa seperti tumbuhan hijau yang lain mengandungi Vitamin K dan pengambilan nya boleh terganggu dengan pengambilan ubat anticoagulant. (Ubat anticoagulant adalah untuk menghalang pembekuan darah).
Selain itu peringatan untuk mereka yang mengalami penyakit auto-immune SLE (Systemic Lupus Erythematosus) yang mana akan mencetuskan ataupun memburukkan keadaan pesakit SLE itu.



ESP berasaskan soya untuk membantu memekatkan susu badan. Dulu masa saya mengepam susu dan masih tidak kenal dengan Shaklee, terdapat perbezaan kelikatan ataupun kepekatan susu itu.

ESP tidak akan membanyakkan susu tapi membantu memekatkan susu dengan konsep penyusuan diamalkan iaitu mengepam mengikut jadual dan dilakukan secara konsisten. ESP adalah protein yang membantu tubuh badan untuk lebih bertenaga disebabkan terpaksa menyusu ataupun mengepam selang 4-5jam kan. So ESP membantu lebih bertenaga dan pada masa yang sama turut menampung ataupun topup nutrisi yang telah hilang bersama susu yang diberikan kepada bayi anda. Tidak kulit anda nampak kering ataupun kusam.

Pertanyaan, konsultasi boleh hubungi saya di:


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457
Hubungi Zalina



COD : taman medan, dato' harun, PJS 2, seri manja, taman sentosa, jln klang lama, angkasapuri, pantai dalam, ppum, um,

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.


* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut

No comments: