Sunday 10 August 2014

:: Vita- Lea Shaklee VS Thalassemia ::


klik untuk lihat jelas
Bagi mereka yang menghidap penyakit Thalassemia, mesti dengan membaca sahaja tajuk entry ini, anda sudah tahu kenapa anda tak boleh ambil Vita-Lea Iron Formula Shaklee sebagai supplement. Tak lain tak bukan kerana ada perkataan IRON di situ, ataupun dikenali juga sebagai zat besi.

Pesakit Thalassemia mempunyai kecacatan pada sel darah merah mereka kerana hemoglobin yang terdapat pada sel darah merah ini tidak terbentuk dengan sempurna. Hemoglobin ini mengandungi zat besi yang bertugas untuk mengangkut oksigen ke seluruh pelusuk badan manusia.

Disebabkan oleh ketidaksempurnaan hemoglobin ini, apabila sel darah merah pecah, ia juga turut akan pecah dan meninggalkan sejumlah zat besi atau iron yang banyak di dalam darah. Zat besi yang tidak dapat dikeluarkan dari dalam badan akan menyebabkan badan menjadi lemah dan pembesaran yang tidak teratur.

Jadi, sebab itulah Vitalea Shaklee tak disarankan kepada pesakit Thalassemia. Ini kerana salah satu jenis galian yang terdapat dalam multivitamin dan multimineral ini ialah iron atau zat besi yang boleh memburukkan lagi keadaan pesakit Thalassemia ini.

Tapi, itu tidak bermakna pesakit Thalassemia ini tidak boleh mengambil supplement yang lain. Namun begitu, vitamin b complex, vitamin e, ostematrix dan ESP adalah antara supplement yang baik untuk penghidap penyakit ini.

Pertanyaan, konsultasi boleh hubungi saya di:


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457
Hubungi Zalina

 www.facebook.com/zalina.nina

www.facebook.com/pages/Ummi-Muhaimin

COD : taman medan, dato' harun, PJS 2, seri manja, taman sentosa, jln klang lama, angkasapuri, pantai dalam, ppum, um,

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.



* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut

No comments: