Tuesday 19 August 2014

:: Atasi bau mulut dengan SHAKLEE ::


DAUN JAMBU                                                                                                                              
Ambil anggaran 15 helai pucuk jambu batu atau daun yang muda.Tumbuk hingga lumat dan masukkan ke dalam gelas yang berisi separu air.Tambahkan sedikit garam dan kacau. Tapis dan ambil airnya untuk dikumur sebanyak 2-3 kali sehari. Amalkan selalu.

SERAI WANGI                                                                                                                                     
Ambil 3 batang serai wangi dan 3 biji kulit limau kasturi. Tumbuk kedua-duanya hingga lumat. Masukkan ke dalam periuk kecil dan tuang air sehingga 3/4 tinggi periuk Masak sehingga mendidih. Setelah mendidih, tutup api dan biarkan sejuk.Tapis dan ambil airnya untuk dikumur sebanyak 2-3 kali sehari. Amalkan selalu.


DAUN SIRIH
Ambil beberapa helai daun sirih. Ramas hingga keluar jusnya. Masukkan ke dalam air kosong dan kacau 
hingga sebati. Tapis dan minum.Amalkan setiap hari.


BUNGA CENGKEH
Ambil beberapa kuntum bunga cengkih dan masukkan ke dalam segelas air suam. Biarkan selama 5 minit dan kumur dengan air itu. Amalakan 2 kali sehari setiap hari.

KAYU MANIS
Kunyah sebatang kayu manis yang kecil setiap malam sebelum tidur. Telan airnya, hampasnya dibuang. Amalkan setiap malam.


Kebersihan Mulut
Ia mungkin kelihatan jelas, tetapi menyembuhkan nafas berbau dengan kebersihan gigi yang betul adalah satu titik permulaan yang penting. Flos juga yang akan membantu dalam menyembuhkan nafas berbau disebabkan penyakit gusi. Berus gigi anda dengan cara yang betul dan anda juga harus memilih ubat gigi yang betul.
*Jika masalah berarutan, adalah digalakkan untuk mendapatkan khidmat nasihat daripada pakar dan juga doktor.
Selain itu anda juga boleh mencegah bau mulut dengan Shaklee iaitu dengan Alfalfa dan Garlic.Alfalfa mengandungi mineral dapat menyegarkan nafas dan mendetoksifikasi bau. Garlic bertindak sebagai antibodi dan memusnahkan bakteria.

Jom segarkan nafas dan mulut dengan vitamin semulajadi. Jangan sampai kena tegur. Hehehe..


Pertanyaan, konsultasi boleh hubungi saya di:


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457
Hubungi Zalina



COD : taman medan, dato' harun, PJS 2, seri manja, taman sentosa, jln klang lama, angkasapuri, pantai dalam, ppum, um,

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.


* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut

   

No comments: