Sunday 31 May 2015

Kepentingan Kalsium Ostematrix Ketika Mengandung


Assalalmmualaikum semua...Selamat pagi dunia...Alhamdulillah, sedar tak sedar hari ni adalah hari yang terakhir untuk kita bersama-sama derada di bulan Mei 2015..hari ni tanggal 31 Mei 2015..Cepat sungguh masa berlalu.Ina suka bulan ni, alhamdulillah semua berjalan lancar untuk bulan ni, tetapi target ina untuk Shaklee pada bulan ni macam kurenggg sikit..in shaa Allah, Jun nanti ina akan perbaiki...aminn..

So, hari ni ina nak cerita dengan anda semua, suplemen yang memang laju macam air paip habis kat rumah ina. Ada 2 jenis 1 tablet dan 1 serbuk. Ina cerita yang tablet dulu k, next entry yang serbuk plak.. Yang tablet ni adalah Ostematrix shaklee. Memang cepat abis, sebab ina share ngn suami, so, kami memang ambil oste selepas makan malam. Kenapa lepas makan malam, sebab kalau senelum tidur baru ambil, takut terlupa, so kami decide pas dinner terus ambil oste bersama suplemen lain. 

Ramai yang tak tau apa itu ostematrix shaklee..meh, ina share dengan anda semua apa itu ostematrix shaklee.

Ostematrix dilengkapi dengan unsur kalsium, magnesium dan vitamin D. Pengambilan kalsium sahaja tidak mencukupi. Tahukah anda bahawa Amerika Syarikat merupakan kadar tertinggi dalam penggunaan tenusu dan pengambilan kalsium, namun mereka merupakan kadar tertinggi dalam osteoporosis.**

Bayangkan kalsium sebagai batu-bata dalam proses pembinaan tulang-temulang yang kuat dan sihat. Batu-bata ini akan lebih kuat dan lebih seimbang jika digabungkan bersama mortar. Mortar mengandungi vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.

Dengan gabungan nutrisi ini, kalsium mendapat sokongan yang diperlukan untuk membina tulang yang kuat ketika anda muda serta meminimumkan kereputan tulang ketika anda tua.

So, sebab tu ina bagitau kalsium ostematrix ni amat penting diambil ketika hamil kerana ibu mengandung memerlukan kalsium yang lebih buat dirinya dan bayi yang dikandungkan. Jika ibu hamil mengabaikan pengambilan kasium dalam diet mereka, sebab kadang2 ibu hamil malas nak minum susu termasuklah ina, maka gejala simpul biawak, simpul mengkarung dan sebagainya tu memang senang nak menyerang. Sakit tau kalau kena..huhuhu..memang nak nangis kalau ia tiba2 menyerang.

Selain untuk elak kaki cramp , ostematrix shaklee ni juga mampu mengatasi masalah sembelit sewaktu hamil juga. Ni memang besttt tau, tak yah nak dok lama2 dah dalam toilet. Kalu makan malam tu, pagi memang akan lawas, dan akan membuang dengan lancar jer. Sembelit ketikaa  hamil, memang mimpi buruk ibu hamil kan.sebab risau, teran2 kang baby terkeluar plak..huhu

Pengalaman ina lagi, ambil ostematrix, tidur memang lena jer. So, pagi tu bangun memang bertenaga dan segar bugar jer. Nak buat kerja apa pun happy jer. Ibarat anak kecil yang kalau cukup tidur, so bila bangun tak le meragam. So, aktiviti seharian berjalan lancar dan tak lah lemau jer kan. Bonusnya, bila kita bertenaga, naik ke muka tau seri tu. Tu sebab bila mengandung seri ibu hamil ni lain macam jer kan.

Paling penting ambil oste ni, disebabkan ianya berbentuk tablet dan botolnya comey jer, so senang nak bawa kemana-mana. Balik kampung boleh bawa, travelling mana2 boleh bawa, letak dalam hand beg jer. So, tiada alasan untuk anda skip ambil kalsium setiap hari.


Konklusinya, ostematrix penting ketika hamil untuk 
gambar hiasan, sumber gugel
1. ELAK simpul mengkarung atau kaki cramp
2. ELAK sembelit
3 BERI tenaga 
4.BERI kalsium lengkap

So, buat ibu-ibu hamil semua, anda dah tau, so anda pilih sendiri yang mana terbaik untuk anda ketika hamil ni. Untuk bakal ibu, kalsium ostematrix adalah sesuatu yang harus ada dalam persedian anda sepanjang tempoh 9 bulan kehamilan ni tau.




call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

COD : Taman Medan, Taman Dato' Harun, PJS, Jalan Klang Lama, Seri Sentosa, Seri Manja, Angkasapuri, Pantai Dalam, Bangsar, PPUM, UM, Puchong, SEKITAR PETALING JAYA dan SEKITAR CHERAS.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.






No comments: