Wednesday 27 May 2015

KEBAIKKAN SOYA LECITHIN SHAKLEE

Assalammualaikum semua.

senyummm..:)
Hari ni ina nak share dengan anda semua fakta tentang soya lecithin shaklee. Kalau dah soya tu, mestilah banyak kebaikkan dan khasiat kan?..Memang banyak pun khasiatnye..dari anak kita ambil sehinggalah ibubapa kita ambil..hargapun murah jer..dan banyak biji tau dalm 1 botol.ada 180 biji.Amatlah rugi jika anda berkira-kira untuk membeli sesuatu yang baik demi kesihatan dan kecantikkan, tetapi jika beli makanan yang tak berkhasiat untuk anada anda Rm60 hingga Rm70 tapi ok je ...kan??

so, apa tunggu lagi, jom kita tengok dulu apa kandungan dalam lecithin shaklee ni kan..kata orang tak kenal maka tak cinta kan?..ekekeke..ok, jom... 

Di dalam lecithin mengandungi Asid linoleik (essntial fatty acid) – amat perlu oleh badan. Namun ianya tidak boleh dijanakan dari badan, ia perlu diambil melalui diet harian.
Kolin iaitu satu komponen neurotransmitter. Asetikolina iaitu bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.
Inositol sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.
Lecihin ni diekstrak dari kacang soya organik bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

ok...dah tau kan apa itu lecithin shaklee, sekarang jom kita tengok apa pula kepentingan dan khasiat yang kita perolehi daripada lecithin yang kita ambil ni pula..


1. PALING UTAMA – untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids)

* Lecithin memecah serta mencairkan lemak terutama koleterol.
* Ia membantu menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL)
* Membantu mengawal paras triglycerides
* Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
* Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol


2. PENTING UNTUK FUNGSI OTAK

* Acethylcholine penting untuk fungsi otak – berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb
* Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari LECITHIN
* Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine ? kerana 30% otak adalah lecthin, dan 70% lemak di hati (liver) adalah lecithin


3. UNTUK KAUM TUA

* Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua
* Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb


4. UNTUK PENGHADAMAN

* Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman.


5. UNTUK SEL

* Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel
* Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita.


6. UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)

* Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.
* Ia amat mujarap jika di ambil bersama-sama EPA dan Fiber.

 ok, skang anda dah tau betapalah pentingnya lecithin dalam badan kita kan..bukan setakat nak diet jer makan lecithin, malahan ia lebih dari itu. 

Ada kawan saya mengambil lecithin untuk mengelakkan bengkak susu semasa berpantang dan menyusukan anak. Kan...lecithin dalam pantang pun boleh diambil tau..tanpa mengganggu proses penyusuan anda..bestttt kan...
 


Ada kawan saya mengamalkan lecithin sebagai masker sebelom bersoleh, untuk tujuan menlembabkan kulit muka, dan dioleskan sebelom aply bedak pada muka. Hasilnya, kulit dia sangat cantik, licin da gebu tau..

Testimoni pengguna yang hanya mengambil lecithin untuk menguruskan berat badan...yerrrrr



call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

COD : Taman Medan, Taman Dato' Harun, PJS, Jalan Klang Lama, Seri Sentosa, Seri Manja, Angkasapuri, Pantai Dalam, Bangsar, PPUM, UM, Puchong, SEKITAR PETALING JAYA dan SEKITAR CHERAS.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.




No comments: