Monday 25 May 2015

BAHAYA ANEMIA DAN CARA ATASI DENGAN VITALEA SHAKLEE




Assalamualaikum semua..apa khabar ibu2 semua..ibu2 yang sedang hamil sihat tak hari ni?..

Hari ni ina nak kongsi dengan ibu2 semua tentang pentingnya ibu2 semua tahu apa itu ANEMIA.
 
APA ITU ANEMIA?
Anemia ialah keadaan di mana seseorang itu kekurangan sel darah merah. Sel darah merah diperlukan ini oleh kita untuk membawa oksigen dari paru-paru ke tisu-tisu di dalam badan.
 

PUNCA BERLAKU ANEMIA

1. Ibu hamil tidak mendapat khasiat seperti zat besi, asid folik dan vitamin B12 secukupnya

2. Ibu hamil anak kembar

3. Ibu yang kerap hamil iaitu jarak kehamilan yang rapat

Antara ketiga-tiga punca ni, kebanyakkan ibu hamil mengalami Hb rendah kerana tidak mendapat zat yang cukup.

TANDA-TANDA ANEMIA

1. Ibu hamil kelihatan pucat, letih dan lesu.

2. Ibu hamil juga merasa pening dan mudah pitam. 

3.Dengupan jantung juga lebih cepat dari biasa.

BAHAYA ANEMIA KEPADA IBU HAMIL
Anemia ini boleh mendatangkan bahaya jika tidak diatasi. Antara bahaya anemia kepada ibu hamil adalah risiko bersalin awal.

Ibu hamil juga berkemungkinan ada masalah praeklampsia yang boleh membawa kematian. Semoga dijauhkan.

BAHAYA ANEMIA KEPADA BAYI

Anemia boleh menyebabkan bayi dilahirkan pramatang. Bayi tidak mendapat bekalan oksigen secukupnya yang boleh menyebabkan tumbesaran bayi terbantut.

MAKANAN NAIKKAN BH IBU HAMIL

Untuk menaikkan semula Hb bagi ibu hamil, digalakkan  mengambil lebih banyak makanan yang mengandungi zat besi, asid folik dan vitamin B12. Antara makanan yang disarankan adalah daging merah, brokoli, pisang, bayam, kerang dan segala jenis makanan yang mengandungi kandungan iron yang tinggi.

Selain makanan dinyatakan tadi, ibu hamil juga boleh mengambil makanan tambahan seperti  supplemen shaklee yang sinonim dengan ibu hamil iaitu VITALEA-IRON SHAKLEE
Vitalea adalah multivitamin Shaklee yang mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Teknologi salutan mikro membantu pembebasan segera vitamin di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan Vitamin B yang penting dalam penghasilan sel-sel baru.

Antara fakta kandungan nutrisi dalam Vitalea untuk ibu hamil adalah:

Zat Besi- Membentuk hemaglobin, membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

Asid Folik- Kesihatan fetus, kesihatan sel darah merah, anemia.

Vitamin B12- Membantu tumbesaran fetus, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal dan mengelakkan anemia dan keletihan. 


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

COD : Taman Medan, Taman Dato' Harun, PJS, Jalan Klang Lama, Seri Sentosa, Seri Manja, Angkasapuri, Pantai Dalam, Bangsar, PPUM, UM, Puchong, SEKITAR PETALING JAYA dan SEKITAR CHERAS.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.

No comments: