Tuesday 2 June 2015

ESP Shaklee

Assalammualaikum semua..Hari ni ina rasa seronok sangat sebab pelbagai stok shaklee dah tersedia ada di rumah. So kepada anda yang memang pengguna tegar shaklee sekitar Petaling Jaya nak dapatkan produk shaklee terus ke tangan anda tanpa menuggu posman datang hantar boleh hubungi ina sebab ian juga menyediakan COD sekitar area Petaling Jaya  juga tau.

So, febret produk dan hot produk yang memang menjadi pojaan hati adalah ESP shaklee ni tau. Kenapa???..sebab ESp beri kita cantik, bertenaga, diet, kesuburan, perbaiki sel badan, dan macam2 lagi lah. Sebab itu ESP adalah hot item kat shaklee. Pernah sekali tu, time bulan puasa, tahun 2013 kalu tak silap ina, ESP abis kat seluruh negara, memang kecoh. Mujur ina memang ada stok, so ina tak hadapi masalah jika ESp tiba-tibe OOS..

So, fokus ian hari ni, nak share dengan anda semua kebaikkan ESp dalam membantu menurunkan berat badan.Macam mana tu ek??

Salah satu manfaat ESP ialah membantu menurunkan berat badan. Ini kerana ESP mempunyai Index Glisemik yang rendah. Apa pula Index Glisemik ni? Jom ina huraikan.  

Index Glisemik (GI)
Setiap makanan yang diambil akan ditukarkan kepada bentuk glukosa. Glukosa berfungsi membekalkan tenaga dan memberikan rasa kenyang. Tempoh tindakbalas pembebasan glukosa kedalm tubuh dikenali sebagai Glycemix Index (GI). Makanan yang membebaskan glukosa dengan lambat memiliki GI yang rendah manakala makanan yang membebaskan glukosa dengan kadar yang cepat mempunya GI yang tinggi.

Glisemik diukur seperti berikut: GI 70 dan ke atas (Tinggi) GI 56- 69 (Sederhana) GI 55 dan ke bawah (Rendah) Di barat, Glycemix Index (GI) telah menjadi salah satu cara yang popular untuk menurunkan berat badan. GI pada asalnya digunakan untuk membantu pengidap diabetes mengawal gula di dalam darah mereka. Secara teorinya, jika GI dapat membantu mengawal gula dalam darah, maka ia juga dapat membantu dalam pengurusan berat badan. BAGAIMANA?

Bagaimana GI membantu menurunkan berat badan.
Kesemua jenis karbohidrat membebaskan gula, namun, kadar pembebasan gula ini bergantung kepada jenis karbohidrat dan kandungan fiber di dalamnya. Segelas jus oren (GI Tinggi) contohnya membebaskan gula dengan lebih cepat berbanding semangkut oat (GI Rendah).  Rendah atau tingginya GI dalam sesuatu makanan bergantung kepada perbagai faktor seperti berikut, namun tidak terhad kepada:

 a) kuantiti makanan diambil
 b) amaun dan jenis karbohidrat
 c) cara makanan dimasak
 d) suhu semasa makanan diproses dan lain2.

Makanan yang mempunya GI yang rendah dapat membantu menurunkan berat badan. Memandangkan proses pembebasan gula mengambil masa yang lebih perlahan, maka ianya diserap oleh tubuh dengan lebih lambat membuatkan kita kenyang dengan lebih lama.Manakala makanan berglisemik tinggi lebih mudah diserap tubuh membuatkan kita lambat kenyang dan mudah lapar semula.

ESP mempunya GI 39 sahaja, maka tidak hairanlah ia membantu dalam pengurusan berat badan. Jadi, jika anda berhasrat menurunkan berat badan namun asyik lapar aje walaupun baru aje makan, bolehlah cuba ESP ye. Sudah tentulah air kosong sebanyak 3 liter diperlukan sehari beserta dengan pengambilan pemecah lemak dan detox untuk membuang lemak2 berlebihan.



Ok, sekarang jom cuci mata tengok stok ina yang lain plak, bukan ada ESP shaja tau. Macam-macam ada!! Kalau ada ambil ESP bersama alfalfa, omega dan herblax , proses penurunan berat badan nada akan lagi berjalan lancar tau.




So, apa tunggu lagi, bulan JUn ni, tetapkan  isi anda untuk sihat dan slim bersama shaklee. Jika anda memberi sebarang produk ESP sepanjang JUN ini dengan ina , ada sesuatu yang menanti anda. Yang pasti, ianya sesuatu yang bestt..


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

COD : Taman Medan, Taman Dato' Harun, PJS, Jalan Klang Lama, Seri Sentosa, Seri Manja, Angkasapuri, Pantai Dalam, Bangsar, PPUM, UM, Puchong, SEKITAR PETALING JAYA dan SEKITAR CHERAS.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.





No comments: