Tuesday 9 June 2015

BComplex Shaklee pilihan pesakit migrain

Asalamualaikum..

Hari ni ina nak cerita tentang B complex pula. Ini juga antara vitamin yang ina dan suami amalkan untuk kesihatan dalaman kami. Ina ambil sejak hamil lagi untuk bekalkan folic acid untuk baby dan elakkan stress manakala suami pula ambil untuk masalah rambut.Bukan ni sahaja tau kebaikna B complex ni, banyak lagi tau. So teruskan pembacaan anda.
B complex shaklee adalah lengkap dengan 8 jenis vitamin B, sebab tu ia dipanggil komplex. Ia memang dah lengkap. Ni pula antara kandungan 8 jenis vitamin B yang terdapat dalam B complex Shaklee ni.

1. Tenaga
 Iaitu dengan B3 (Niacin) membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada    bentuk tenaga sekaligus mengurang masalah keletihan dan kelesuan.

2. Tekanan
Biotin memastikan kesihatan saraf berfungsi dengan baik dan dapat mengurangkan  sakit kepala,       tekanan, kemurungan dan insomnia.

3. Tumbesaran
Kandungan B2, B6 dan B12 menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Bagi ibu yang mengandung, asid folik sangat penting membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4.  Rambut
 B complex iaitu B2 (Riboflavin) membantu membaiki kulit kepala, kelemumur, rambur gugur  dan beruban.

5. Mata
B2 (Riboflavin) adalah vitamin untuk mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak mata, meningkatkan kualiti mata, memori dan pemerhatian (lebih fokus).

6. Anemia
B2 dan B12 membantu pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibody, meransang peredaran darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular.      
Selain itu, B12 berupaya mencegah anemia, sakit kepala, pening, keletihan dan migrain.

7. Senggugut
B3 iaitu Niacin bagus untuk mengurangkan masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan bagi mereka yang mengambil ubat hormone dan ubat tahan sakit.



Ok, Sekarang ina nak anda semua faham pula, apa khasiatnya B complex shaklee ni. Untuk senangkan pemahaman andaa, ina senaraikan ikut keperluan dari kanak-kanak, dewasa dan golongan ibu hamil. 
Selain senarai di atas terdapat banyak kelebihan yang terdapat di dalam B Complex Shaklee.
Antaranya;
  • Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
  • Mengelakkan penyakit beri-beri.
  • Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.
  • Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.
  • Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.
  • Mencegah stress.
  • Menguatkan antibodi tubuh.
  • Amat penting untuk aktiviti sel genetik.
  • Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino.
  • Diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.
  • Mencegah anemia.


So, pada anda yang ingin mendapatkan B complex shaklee ni bolehlah hubungi ina segera.




call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

COD : Taman Medan, Taman Dato' Harun, PJS, Jalan Klang Lama, Seri Sentosa, Seri Manja, Angkasapuri, Pantai Dalam, Bangsar, PPUM, UM, Puchong, SEKITAR PETALING JAYA dan SEKITAR CHERAS.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.

No comments: