Monday 6 July 2015

KENANGAN TERINDAH KETIKA BERPANTANG

Assalamualaikum semua..
Buat anda yang tak tau lagi, ina nak share dengan anda semua, ina adalah ibu kepada khairur asyraf muhaimin dan khairur zainal zafril. Ina kenal dengan shaklee ketika menghadapi masalah susu merudum (sebenarnya merudum sebab ina mengandung...huhuhu)..masa tu usia muhaimin baru 10 bulan..kesian nak ummi, akibat susu merudum 2 bulan muhaimin derita sebab nak ajar dia minum susu tepung. Saat tu hanya Allah sahaja yang tahu perasaan ina macam mana yang terpaksa menyuapkan anak susu tepung akibat ina memang tak de langsung susu kalau pam..sedihhhh sangat...huhuhu..Tapi semua tu menjadi sejarah pahit dan kalau boleh memang ina tak nak kenang dah...Tapi melaui itu juga lah ina mengambil ikhtibar dan mempersiapkan diri ina denagn ilmu penyusuan agar ina berjaya untuk anak akan datang.


Dan , start tahu mengandung, ina amalkan set hamil shaklee. nanti ian tulis entry tentang set ni.Sebab entry kali ni, ina nak share pengalamn inadah ketika berpantang sebab ina dapat mengumpul stok susu yang ina sendiri tak sangka ina mampu lakukan, Syukur alhamdulillah.


Rezki adik muhaimin, si zafril memang banyak susu. Alhamdulillah, berkat doa, kata-kata semangat suami dan pengalaman pahit(kegagalan menyusukan muhaimin), alhamdulillah ina berjaya membuat stok susu ketika berpantang.
Seawal 2 minggu selepas bersalin, ina dah start pam dah. Kali ni, ina memang berazam nak tebus balik apa yang ina tak dapt lakukan untuk anak sulung.
hasilnya adalah seperti gambar bawah ni..






Apa yang ina lakukan untuk dapatkan hasil stok susu sebegini ketika berpantang??


1. Ina memang berazam , berdoa dan yakin ina memang mampu buat stok susu untuk zafril.


2. Ina menyusukan zafril seawal kelahirana dia ketika di hospital, selepas bersalin jer, zafril dan hisap susu dari ina, dan alhamdulillah dia sendiri dari awal-awal memang dah pandai hisap sendiri. ina ingat lagi, masa 1st time dia hisap, nurse nak ambil dia, dia masih nak nyot-nyot lagi, tak nak lepas..


3. Ina akan pastikan zafril menyusu setiap 2 atau 3 jam, kalau dia tidur, ina akan kejutkan dia. Maklumlah zafril masa awal-awal tu kuning, so dia memang kuat tidur.


4. Ina memang minum banyak air, orang tua-tua kata dalam pantang tak boleh minum air banyak kan, tapi ina minum jer..


5. Ina start pam selepas 2 minggu selepas bersalin. Pastu ina start pam setiap 3 jam . Jika masa tu zafril nak minum, ina akan lakukan tandem ( sebelah menyusu, sebelah lagi pam).


6. Ina akan bangun malam-malam ketika zafril tido nyenyak (sebab zafril memang tak berjaga malam, dia dah kenyang minum susu dari pas maghrib dia kan tido sampai pagi esok), ina akan pam susu sebab nak kosongkan breast dan pagi-pagi buta tu, kul 4, 5 pagi memang saat sunyi dan tenang dan saat tu susu memang hasil dengan banyak. tapi kena kuat semangat tau, tahan mata dari tido demi anak tersayang.


7. Ina memang akan jaga emosi ina. Ina tak stress masa berpantang dan ina akan pastikan ina enjoy masa berpantang yang hanya 45 hari tu, sebab saat tu hanya time tu jer...(sekarang dah rasa rindu saat tu)..hihihi


8. Ina banyak-banyak kan berdoa dan setiap kali menyusukan zafril, setiap kali ina pam susu , ina akan berzikir Ya Matin.


9. Semsetinaya, ian menggunakan set berpantang shaklee yang terdiri daripada ESP, B COMPLEX, VITALEA, VITAMIN C, OSTEMATRIX, ALFALFA DAN ZINK.
Semua ni ina ambil untuk pastikan ina bersemangat, sihat, cergas, luka cepat sembuh, susu pekat, susu banyak, ina tak stress, ina tak demam dan ina mampu membuat stok susu yang banyak ketika berpantang...alhamdulillah...


Jadi, buat anda yang ingin mencipta pengalamn berpantang yang terindah, ina sudi kongsi pengalamn ina dengan anda jika anda berpantang menggunakan set berpantang shaklee. In sha Allah, anda juga mampu mencipta pengalaman yang terindah juga seperti ina. Percayalah, sehingga hari ini, ina masih teringat-ingat pengalamn berpantangkan zafril dan muhaimin dan ianya akan kekal selamanya menjadi saat terindah dalam hidup ina.


Buat anda yang tercari-cari set berpantang nanti, jika ingin menggunakan set berpantang shaklee, anada boleh menghubungi ina, dan ina akan sugestkan yang terbaik buat anda, bergantung kepada bajet anda...in sha Allah..


call/wsaap : 016- 447 4510 @ 017- 485 2457

untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Kedai saya dibuka 24 JAM SETIAP HARI. Tidak lupa, khas untuk pelanggan-pelanggan yang saya sayangi, HARGA MURAH, KONSULTASI & KHIDMAT NASIHAT serta JADUAL PEMAKANAN yang BETUL menanti anda! Penghantaran diuruskan ke SELURUH MALAYSIA.

COD : Taman Medan, Taman Dato' Harun, PJS, Jalan Klang Lama, Seri Sentosa, Seri Manja, Angkasapuri, Pantai Dalam, Bangsar, PPUM, UM, Puchong, SEKITAR PETALING JAYA dan SEKITAR CHERAS.

Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil daripada setiap pengguna adalah berbeza. Sila konsult dengan pengedar anda untuk info lanjut.


No comments: